אז איך עושים חיטוב? הכירו את נוסחת ההצלחה!

למרות הביקורת הרבה הנמתחת כלפי הרשתות החברתיות, כל עוד משתמשים בהן נכון ובמינון הנכון, הן יכולות לעורר השראה. לצד תכנים שאינם חינוכיים או ראויים, ניתן למצוא ברשתות גם תכנים מלמדים, מעצימים וכאלו המניעים לפעולה את המשתמשים. כך לדוגמא, החשבונות של מאמני הכושר, המנטורים והתזונאים שמשתפים בטיפים יעילים, מציעים הכוונה וייעוץ ללא תמורה, מספרים בתמונות את סיפורי ההצלחה של מתאמנים (לפני ואחרי) ובעיקר – מעוררים השראה!

מעקב אחר אותם חשבונות ברשתות החברתיות אמנם לא יהפוך אתכם חטובים, אך הוא בהחלט יספק לכם מידע אודות הדרך והאתגרים הצפויים. התשובה לשאלה איך לעשות חיטוב היא קודם כל לרצות את זה. תהליך חיטוב נשען על תוכנית אימונים ארוכה שדורשת השקעה רבה – פיסית ומנטלית. אחרי שאתם רוצים את זה, עליכם לעשות את הצעד הבא:

אתם שואלים, אנחנו עונים: איך לעשות חיטוב?

ישנם המון אנשים שמתאמנים ללא מטרה מוגדרת, כאשר המוטיבציה העיקרית שלהם היא לשמור על הגוף בתנועה: הם יוצאים לרוץ, מצטרפים לקבוצות של אימונים פונקציונאליים וחלקם מתאמנים בחדר הכושר. כמעט תמיד, המתאמנים שאין להם מטרה מוגדרת (מלבד שמירה על בריאות, כושר וטיפוח הגוף), לא יקפידו על תפריט תזונה קבוע ומוגדר או על “משטר אימונים”. 

לעומתם, ישנם אלו שמתאמנים כשלנגד עיניהם מטרה ברורה. לדוגמא: חיטוב הגוף. חשוב שתדעו כבר בשלב זה, כי הגוף שלכם זוכר את הכל: את כל מה שאתם עושים למענו, וגם את מה שאתם מחסירים ממנו. במילים פשוטות? תהליך חיטוב הינו תהליך שמילת המפתח בוא היא עקביות. ומה זה אומר בפועל?

  • הקפדה מלאה על תוכנית האימונים, הדורשת בדיוק מלא בכל אחד מהפרמטרים: סוג האימון, אורך האימון, הציוד המומלץ לאימון, תדירות האימונים וכן הלאה.
  • הקפדה על תפריט התזונה, בדגש על אכילת כמות החלבון היומית, שמירה על סך קלוריות יומי במטרה ליצור גירעון קלורי, אכילת הארוחות במרווחים המומלצים וכן הלאה.

מאזן קלורי שלילי – שרפו יותר, הכניסו פחות

אז איך עושים חיטוב? הגוף שלכם, ממש כמו מכונה דומיננטית אחרת בחייכם – המחשב, מגיב לפעולות שלכם. בשלב זה אתם כבר יודעים כי שתי הפעולות הנדרשות לגוף בכדי לקלוט את תהליך החיטוב, הן תזונה מתאימה ופעילות גופנית מתאימה. בנוסף, בכדי שגופכם אכן יחבק את מאמציכם ולא ידחה אותם, אתם צריכים להכיר מושג נוסף: מאזן קלורי שלילי. ומה זה בעצם אומר?

במידה ותשרפו באימונים שלכם 1400 קלוריות אך תכניסו לגופכם בכל יום 3100 קלוריות, לא תצליחו להתחטב. מנגד, במידה ותכניסו לגופכם 2400 קלוריות בכל ביום אך תשרפו כ-3000 קלוריות, תתחטבו. מדוע? משום שיצרתם מצב בו שרפתם יותר ממה שהכנסתם. החיטוב נוצר (ונראה לעין) כשמצד אחד נשרף שומן, ומהצד השני מסת השריר גדלה. זו הסיבה כי נוסחת ההצלחה לחיטוב היא תזונה נכונה לצד אימוני כוח.

איך עושים חיטוב? האפשרויות הפתוחות בפניכם:

  • מאמן כושר אישי – זהו פורמט החיטוב המומלץ ביותר, משום שהמאמן בונה בעבורכם תוכנית חיטוב אישית בהתאמה למטרותיכם ולנתונים האישיים שלכם. כמו כן, המאמן האישי נותן לכם מסגרת (שגם אם תרצו לא ממש תצליחו להתחמק ממנה), תמיכה מנטלית וליווי מלא עד לכבישת המטרה. 
  • חיטוב בחדר הכושר – זו אופציה נוספת ולא רעה כל עוד יש לכם משמעת עצמית גבוהה. במכון כושר אמנם לא יהיה לכם מאמן אישי צמוד, אך ישנם מאמנים שיבנו בעבורכם תוכנית חיטוב וצוות שיהיה זמין לשאלותיכם. 
דילוג לתוכן