איך מעקב אחר תזונה תורם לירידה במשקל?

אתם מרגישים שאתם עושים הכל “לפי הספר”, אך בכל זאת לא מצליחים לרזות? רגע לפני שאתם ממהרים להרים ידיים ולהכריז “אורח חיים או דיאטות זה לא בשבילי”, חכו. מעקב אחר תזונה – שתנהלו בעצמכם או בסיוע של איש מקצוע, יאפשר לכם לקבל תמונה בהירה אודות ההרגלים שלכם – אלו שמעכבים ומקדמים אתכם. בהתאם, ניתן יהיה לקבוע מה נכון לשמר ועל מה נכון לעבוד. מטרת העל: תהליך מעצים ומטיב של ירידה במשקל.

מעקב אחרי תזונה – מה זה ואיך עושים את זה?

ישנם אנשים שנצמדים לתפריט דיאטה, אך בכל זאת אינם מצליחים לרדת במשקל. המעקב, בו תפרטו את כל מה שאתם אוכלים – מכפות השמן בסלט הירקות ועד מספר האגוזים שאתם מנשנשים בין הארוחות, יאפשר לכם להבין מה בתזונה/בהרגלים שלכם, מונע מכם לרדת במשקל. 

באפשרותכם לבצע את המעקב ב-2 אופנים:

  • מעקב עצמי – במקרה זה, יהיה עליכם לערוך מעין “יומן אכילה” שבו תתעדו את כל מה שאתם אוכלים. שימו לב כי עליכם לרדת לרזולוציות הקטנות ביותר: מה אכלתם עם מה, שעות האכילה, גודל המנות וכיוצא בזה. המטרה היא לאפשר לכם לעקוב אחר הקלוריות הנכנסות לגופכם, היקף הפעילות הגופנית שלכם והשפעתם של אלו על תהליך הירידה במשקל / החיוניות שלכם וכן הלאה. ניהול היומן הזה אמנם דורש התעסקות, אך פעמים רבות הוא זה שמצליח להביא ל”פיצוח” ולשחרור הרגלים מעכבים. 
  • מעקב עם דיאטן / מנטור – המעקב יכול להתבצע גם ע”י איש מקצוע כדוגמת דיאטן או מנטור לאורח חיים בריא. שימו לב כי גם במקרה זה יהיה לכם תפקיד אקטיבי – לתעד את כל מה שאתם אוכלים. תפקידו של איש המקצוע יהיה להעריך את “הביצועים”, ההרגלים והאוכל שאתם אוכלים, ובהתאם להמליץ לכם על נקודות לשימור ושיפור.

למה חשוב לשים לב בתהליך של מעקב תזונה?

לפני שאתם מתחילים לעקוב אחר התזונה שלכם, חשוב שתדעו: מטרת העל אינה לשקף בפניכם מה אתם אוכלים (הרי אתם יודעים היטב מה נכנס לגופכם), אלא בעיקר להבין את השפעתו של האוכל עליכם. ולכן, חשוב שתשימו לב לדברים הבאים בתהליך הסקת המסקנות:

  • האם התפריט הנוכחי משביע אתכם? / רוב הזמן אתם חשים רעב?
  • מהי מידת הערנות שלכם / האם אתם נוטים להיות עייפים?
  • האם יש לכם תחושה תמידית של רעב שמציק לכם?
  • האם אתם מצליחים לשרוף שומן ולרדת במשקל?

מובן כי במידה ואתם רעבים ולא מצליחים לרזות, משהו בתפריט/הרגלי התזונה שלכם לא עובד. מעקב התזונה הוא למעשה מראה שמשקפת בפניכם את מצבכם: מהן הפעולות שאתם עושים (מה אתם אוכלים) ומהן השפעותיו של האוכל עליכם. חשוב להדגיש כי פעמים רבות מעקב התזונה ישקף תמונה מחמיאה, כך שלא תצטרכו לשנות דבר, אלא רק להתמיד. בהצלחה!

דילוג לתוכן