מהו ה-BMI?

BMI הוא מדד לשומן הגוף. זה מחושב על ידי חלוקת משקלו של אדם בקילוגרמים בריבוע גובהו במטרים.

BMI אינו מודד שומן בגוף באופן ישיר, אלא נמצא בקורלציה עם מדדים ישירים יותר של שומן בגוף כגון מדידות עובי קפל העור, עכבה ביו-חשמלית או שקילה מתחת למים.

ה-BMI פותח במקור על ידי Adolphe Quetelet משנת 1830 עד 1850 והוא עודכן ככל שהידע בתזונה ובגוף האדם גדל.

הוא משמש לסיווג אנשים בעלי תת משקל, עודף משקל והשמנת יתר על פי היחס בין משקלם לגובה הכולל.

ארגון הבריאות העולמי מגדיר משקל תקין (BMI 18.5-24.9), עודף משקל (25-29.9), השמנת יתר בדרגה I (30-34.9), השמנת יתר בדרגה II (35-39.9) והשמנה בדרגה III (>40).

מהו BMI?

BMI הוא מדידה של שומן הגוף על סמך גובה ומשקל. ככל שה-BMI שלך גבוה יותר, כך גדל הסיכוי שתחווה בעיות בריאותיות כגון לחץ דם גבוה וסוכרת מסוג 2.

בארה”ב, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ למבוגרים עם BMI של 25 ומעלה לרדת במשקל. אלו עם BMI בין 18.5-24.9 צריכים לשמור על משקלם, בעוד שבעלי BMI מתחת ל-18.5 צריכים לעלות במשקל.

אינדקס מסת הגוף הוא מדד לשומן הגוף המבוסס על גובה ומשקל, המתייחס לגברים ונשים בוגרים. ה-BMI הוא משקלו של אדם בקילוגרמים חלקי גובהו במטרים בריבוע.

ה-BMI הוא מדד לא מושלם לשומן הגוף מכיוון שהוא לא לוקח בחשבון את הפרופורציה של שריר לשומן, אבל הוא אומדן שימושי ונוח עבור רוב האנשים.

טבלת מדד מסת הגוף למבוגרים וילדים

אינדקס מסת הגוף הוא מדד לשומן הגוף המבוסס על גובה ומשקל שתקף גם למבוגרים וגם לילדים.

ניתן לחשב את ה-BMI באמצעות הנוסחה הבאה: BMI = משקל בקילוגרמים/(גובה באינצ’ים)2 x 703.

זוהי הדרך המדויקת ביותר לחישוב BMI, אך ניתן להעריך אותה גם על ידי חלוקת המשקל שלך בקילוגרמים בגובה שלך במטרים בריבוע.

מדד מסת הגוף (BMI) הוא מדד לשומן הגוף המבוסס על גובה ומשקל. זה אינדיקטור טוב אם למישהו יש יותר מדי שומן.

ישנן שתי דרכים לחישוב BMI:

1) BMI = משקל בפאונדים / (גובה באינצ’ים x גובה באינצ’ים)

2) BMI = משקל בקילוגרמים / (גובה במטרים x גובה במטרים).

מחלות הקשורות לרמות BMI גבוהות ונמוכות

BMI מחושב על ידי חלוקת משקלו של אדם בקילוגרמים בגובהו במטרים בריבוע. BMI של 18.5 עד 24.9 נחשב בריא, 25 עד 29.9 הוא עודף משקל ו-30 ומעלה הוא השמנת יתר.

המכון הלאומי לבריאות (NIH) מדווח כי משקל גוף עודף מגביר את הסיכון למחלות רבות, כולל מחלות לב, סוכרת מסוג 2, לחץ דם גבוה וכמה סוגי סרטן.

מחקר שפורסם ב-Journal of the American Medical Association מצא שלאנשים עם BMI מעל 40 היה סיכון מוגבר למוות מכל סיבה שהיא מאשר לאלה שאינם סובלים מעודף משקל או השמנת יתר. המחקר מצא גם שאנשים שסבלו מהשמנת יתר היו בסיכון גבוה יותר למוות ממחלות לב וכלי דם מאשר לאלה שלא סבלו מעודף משקל או השמנת יתר.

השמנת יתר היא בעיה גדולה בעולם כיום. זה קשור למחלות רבות ונקשר ליותר משליש מכלל מקרי המוות בקרב מבוגרים. במאמר זה, נבחן כמה מהמחלות הללו והקשר שלהן עם רמות BMI גבוהות.

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לחשב את ה-BMI שלך. ניתן לעשות זאת על ידי חלוקת המשקל שלך בקילוגרמים בריבוע הגובה שלך במטרים (ק”ג/מ”ר). ארגון הבריאות העולמי ממליץ שיהיה לך BMI תקין אם הוא נופל בין 18.5 ל-24.9, או שיש לך עודף משקל אם הוא נופל בין 25 ל-29.9, או השמנת יתר אם היא נופלת בין 30 ל-39.9, או השמנה חולנית אם היא נופלת בין 40 ו-49.9, או השמנת יתר אם היא מעל 50

BMI הוא מדידה נפוצה להשמנה מכיוון שקל לחשב אותה באמצעות נוסחאות פשוטות כמו זו שלמעלה, שאינן דורשות כל

דילוג לתוכן