אכילה רגשית איך היא משפיעה על הדיאטה שלנו

אכילה רגשית יכולה להיות בעיה שמאוד קשה לשלוט עליה ובמרבית הפעמים אנחנו בכלל לא שמים לב שאנחנו אוכלים רגשית, ועד שאנחנו קולטים, הקילוגרמים כבר מתחילים לעלות בצורה גסה עבורנו.
אנחנו יכולים לשמור על תזונה מאוזנת לאורך תקופה ארוכה ובשניה אחת כשיש חרדה, עצב, תסכול ועוד תחושות דומות, הגוף יכול להתמודד כמו מגדל קלפים.
אז איך בכל זאת מנצחים את האכילה הרגשית ולא נופלים לבור שכל כך קשה לקום ממנו?

נסביר בכלל מה היא אכילה רגשית

אכילה רגשית היא אכילה לא מודעת. היא לא נובעת כלל מרעב, אלא מצורך רגשי, והיא מייצרת עבורנו כלי התגוננות מפני תחושות קשות כמו כאב, חרדה, מתח או אשמה. על מנת להפיג את הרגשות האלו, אנחנו פונים לאוכל המנחם שיעזור לנו לעבור את המשבר שאנחנו חווים. לצערנו הוא עוזר באותו רגע אבל הוא יוצר בעיה אחרת בהמשך. לרוב אנחנו נחוש תחושות אשם על. האכילה הרגשית, ואז נשתמש שוב באכילה רגשית בלתי מודעת כדי להתגבר גם על תחושות אלו. כך אנו מוצאים את עצמנו נכנסים ללופ שמאוד קשה לנו לצאת ממנו.

אורח החיים שאנחנו רגילים אליו הופך להיות מטושטש מרגע לרגע ואנחנו מפסיקים לעקוב אחרי התזונה שלנו. במידה ואנחנו עושים פעילות גופנית, היא הופכת להיות דבר שולי. האוכל שאנחנו אוכלים הוא לרוב עתיר בקלוריות, בשומן או בסוכר והנזקים שהוא ייצור יהיו גבוהים ולאורך זמן.

אז איך בכל זאת אנחנו יכולים לנצח את האכילה הרגשית?

כמו שהבנתם אין דרך פלא, אבל ברגע שאנחנו מודעים לבעיה נוכל לגשת אליה ולפרק אותה בצורה נכונה כדי להחזיר את עצמנו מהר ככל האפשר למסלול הרגיל והנכון שלנו. זאת עבודה לא פשוטה, חשוב להבין שזה תהליך כמו כל דבר בחיים, אבל ברגע שיש לנו את הכלים הנכונים נוכל לחזור לאורח החיים הבריא שהקנינו לעצמנו ושאנחנו כל כך רוצים לשמור.

הצעדים שצריך לעשות הם:
1. בחרו אוכל מספק מבחינה תזונתית, העשיר בחלבון בפחמימה ושומן
2. תמשיכו לחלק את הצלחת שלכם ולשקול את האוכל שלכם במיוחד במצב לחץ, אל תוותרו לעצמכם
3. שתיה מרובה גם במצבי לחץ חשוב לשתות בין 2- 3 ליטר ביום
4. תנסו לישון בין 7-8 שעות בלילה כדי שהגוף יוכל לבצע מצב התאוששות
5 אל תוותרו על פעילות ספורטיבית, בזמן הפעילות מופרשים הורמונים אשר מעלים את מצב הרוח שלכם ובעצם עוזרים לכם להתגבר על האכילה הרגשית.

דילוג לתוכן