דיאטת 17 ימים, מה היא ומה חשוב באמת לדעת?

בטוח שכבר שמעתם לא פעם על דיאטת 17 ימים והבנתם שמדובר בתהליך מהיר להורדת כמה ק”ג בזמן מאוד קצר.
לפעמים זה בדיוק מה שאנחנו צריכים, להוריד כמה ק”ג לפני אירוע חשוב, או כדי ללבוש שמלה או ג’ינס שלא יושבים עלינו מספיק טוב. אבל השאלה הכי חשובה שצריך לשאול – מה זו בכלל דיאטת ה 17 ימים, מה היא עושה לגוף שלנו והאם זה באמת שווה להתאמץ 17 ימים ומה קורה אחרי שמפסיקים?

דיאטה 17 יום, איך מתחילים?

נקדים ונאמר שזוהי שיטה די ותיקה, אשר התחילה ב 2012 ע”י ד”ר מייקל מורנו, רופא משפחה מקליפורניה שאמר שניתן לסגל הרגלים חדשים ולהוריד במשקל תוך זמן קצר יחסית, 17 יום דיאטה לצורך העניין, וזאת ע”י שינוי מהותי של כמות הקלוריות היומית שלנו ושילוב של ספורט ב17 דקות כל יום.

אז סה”כ דיאטה 17 יום מתחלקת ל 4 מחזורים כאשר בסיום מחזור 4 אתם אומרים להרגיש קלים יותר ובריאים יותר.

החלק הראשון- הוא שילוב של ניקוי הגוף שבו אנחנו נמנעים מאכילת פחמימות, סוכרים ומזון מעובד. התפריט מונה 1200 קלוריות וכולל בתוכו מאכלים רזים כמו: יוגורט, חלבונים, פירות, ירקות, עגבניות, שתיה מרובה של מים ותה ירוק.

החלק השני- הוא גיוון של התפריט, משנים את צריכת הקלוריות מידי כמה ימים. לדוגמא: במשך יומיים נצרוך 900 קלוריות ובשאר השבוע נצרוך 1200 וכך תהיה לנו צריכה שבועית נמוכה יותר משבוע קודם אבל לא נרגיש שזה משבש לנו את הגוף.
בשבוע הזה אנחנו נוסיף מאכלים בצריכה קטנה כמו לחם,כוסמת, בטטה, אורז מלא, אבל שימו לב- את הפחמימה הזו ניתן לצרוך רק עד הצהרים ולא אחרי.

החלק השלישי- זהו השלב שאנחנו רוצים לייצב את המשקל שלא יתנדנד ולכן נוסיף יותר פחמימות ופירות. שלב זה נועד לספק לנו הרגלי אכילה בריאים ולאזן את הגוף.

הגעת לסוף בשעה טובה, אחרי דיאטה לא פשוטה בכלל. אז איך ממשיכים מכאן? מומלץ להוסיף עוד פעילות גופנית כדי לשרוף יותר קלוריות, להרבות שתיה במים ולהגביל את כמות הקפה ל 2 כוסות ליום ועדיף ללא סוכר במידה וחייב אז כפית אחת, לא יותר.

חסרונות הדיאטה 17 יום

כפי שאתם כבר קוראים זאת דיאטה לא פשוטה. צריכה של 1200 קלוריות יומית ולאחר מכן להוריד פעמיים בשבוע ל 900 זאת דיאטה קשה וסביר להניח שיהיה לכם קשה להחזיק אותה לאורך זמן. גברים לצורך העניין מתקשים מאוד להגיע למצב שהם צורכים רק 1200 קלוריות ביום מה שהופך את הדיאטה לכמעט לא אפשרית עבורם.

יתרונות הדיאטה 17 יום

אז כפי שאתם מבינים, אתם יכולים להשיל ממשקל הגוף שלכם מספר מכובד של קילוגרמים, מה שהופך את הדיאטה למושכת מאוד. בגלל המניעה של מאכלים מסויימים ב 17 יום הקרובים, אתם לומדים בקרה על התזונה שלכם וע”י כך אתם יכולים להגיע למצב שאתם שולטים יותר במה שנכנס לפה שלכם, להבדיל ממקרים שונים שאתם מכניסים כל הבא ליד.
עוד הדיאטה הזו מלמדת אותנו שגם כמויות קטנות יכולות להיות נכונות עבור הגוף שלנו והכי חשוב היא מלמדת אותנו להקשיב לגוף שלנו.

אז מה אנחנו חושבים על הדיאטה 17 יום

מצד אחד היא מאוד קורצת לנו, אבל זו דיאטה מאוד קשה והורדה במשקל ותחזוקה של משקל תקין לאורך זמן זאת ריצה למרחקים ארוכים, לכן נדרשת סבלנות, הבנה מעמיקה של הגוף שלנו והכי חשוב להבין שהכל מתחיל ונגמר בתזונה נכונה ואימונים לחיזוק השלד וחיטובו.
הרבה מאמרים מקצועיים אומרים שבמידה ואדם הולך 12,000 צעדים ביום, רק הליכה, והוא צורך 1500 קלוריות ופעמיים בשבוע 1200, הוא יצליח להוריד ממשקלו צורה תקינה לחלוטין ובלי להרגיש שהוא מוותר על מה שהוא אוהב.
הכל בחיים מתחיל ונגמר באיזון.
אז במידה ואת צריכה הורדה זריזה כי השמלה מעט מתפוצצת עלייך או הג’ינס לא יושב טוב, אז יכול להיות שהשיטה תתאים לך אבל לאורך זמן הסבירות שתצליחו להחזיק את זה היא נמוכה ולכן חשוב לסגל הרגלים בריאים ולבצע אימון כושר לפחות 20 דקות ביום בנוסף.

דילוג לתוכן