ירדתם במשקל והגעתם ליעד? כך תשמרו את התוצאה!

אם התנסיתם פעם בדיאטה, לבטח גם אתם עברתם את המסע הבא: התחלתם את הדיאטה במוטיבציה גבוהה, התמדתם והקפדתם על התפריט, ירדתם במשקל, קיבלתם מחמאות והבטחתם לעצמכם כי “אתם לא חוזרים אחורה!”. למרות זאת, כעבור X חודשים או שנים, נעמדתם מול המראה, לא זיהיתם את הדמות המשתקפת מולכם, עליתם על המשקל והבנתם: העליתם בחזרה את כל מה שירדתם.

אז לא, אתם ממש לא לבד. המון אנשים מעידים כי השמירה על המשקל קשה יותר מאשר הדיאטה בעצמה. אם לומר את האמת, זה לא ממש מפתיע. הדיאטות אמנם מנחות את האנשים מה לאכול, אך רק עד להגעה אל היעד. עם זאת, נדירות הדיאטות שמעניקות מסגרת לאלו שהגיעו ליעד שלהם ורוצים להישאר בו. 

וכך, רבים מגיעים אל נקודת הסיום כמנצחים, אך מהר מאד מוצאים עצמם בנקודת ההתחלה (ופעמים רבות, משקלם אף גבוה יותר). איך תוכלו אתם לשמר את התוצאה היפה ולשמור על משקלכם החדש?  

תפריט ירידה במשקל או מול תפריט שמירה על המשקל

ראשית, חשוב להבין: מרבית הדיאטות מציעות שלל תפריטים שמטרתם ברורה: ירידה במשקל. ואכן, עם התמדתכם בהם, תוכלו ליהנות מירידה הדרגתית, מאוזנת ובריאה. לאחר שתכבשו את מטרתכם (לדוגמא: לרדת כ-15 קילו), יהיה עליכם לאכול לפי תפריט חדש: תפריט שמירה על המשקל. לרוב, תפריטי השמירה “מקלים” יותר – בכמויות שאפשר לאכול ובמה שאפשר לאכול.  

אז איך משמרים את התוצאה ומנמנעים מעלייה במשקל?

  • בוחרים בדיאטה שמציעה תפריט שמירה – זהו טיפ הזהב אליכם: אל תתחילו דיאטה שמציעה לכם אך ורק תהליך ירידה. דיאטה טובה צריכה להתבסס על תפריט ירידה ותפריט שמירה. לרוב, דיאטות הכאסח למיניהן אמנם יובילו אתכם לירידה המיוחלת, אך לאחר מכן יהיה עליכם לנווט עצמאית את הדרך. מסתבר כי גם הנהגים המיומנים והאחראים ביותר, לא תמיד יודעים לנווט בעצמם. השורה התחתונה: אל תסמכו על עצמכם כי “תמצאו את הדרך לשמור על המשקל”, אלא הבטיחו מראש כי היא כבר סלולה בעבורכם.
  • שינוי התפישה לגבי מהו אוכל – תהליך הדיאטה לא אמור להפוך אתכם צייתנים שאוכלים רק מה שאומרים להם, אלא גם ללמד ולהעצים אתכם. שמירה על המשקל מותנית ביחס שלכם כלפי אוכל, וראוי להשקיע גם בו לאורך התהליך. ברגע שתשנו את הגישה כלפי האוכל ותכליתו, יהיה לכם קל יותר לשמור על המשקל. החדירו לראשכם את המנטרה כי האוכל הוא דלק לגוף, ולא דלק למצב הרוח.  
  • טוסט ומשולש פיצה יכולים להשתלב בדיאטה – כן, אתם קוראים נכון. אמנם לא ניתן לשמור על המשקל עם אכילת פיצה, פסטה ועוגות קרם על בסיס יומי, אך גם למאכלים אלו יש מקום בתפריט השמירה. פעם בשבוע, אפשרו לעצמכם להתפנק על מנה מנחמת שעושה לכם טוב על הלב. המטרה היא למנוע מצב בו אתם תרגישו שאתם עושים ויתורים גדולים מדי שמאמללים אתכם. 
  • גיוון התפריטים – מובן כי אין תפריט אחד לשמירה על המשקל, אלא עשרות תפריטים אפשריים בכל דיאטה! ההנאה באוכל חשובה לתהליך השמירה, כך שמומלץ לכם מאד לגוון את מנות החלבון, השומן והפחמימות המומלצות. גם אם אתם אוהבים מאד חזה עוף או טונה, נסו להימנע ככל הניתן מאכילתם על בסיס יומי. הפכו כל יום בתהליך השמירה לחוויה קולינארית מענגת, משביעה, בריאה וכמובן – טעימה!
  • פעילות גופנית – אכילה נכונה ופעילות גופנית – זהו שידוך משמיים! שמירה על המשקל הופכת פשוטה יותר כשאתם מפעילים את הגוף. גם פעילויות כדוגמת רכיבה על אופניים/הליכה/ריצה לחצי שעה כשלוש פעמיים בשבוע, עשויות לחולל פלאים ולסייע לכם לשמור על משקל תקין. 
דילוג לתוכן