כמה חלבון יש בביצה קשה?

מהו חלבון?

חלבון הוא מאקרו-נוטריינט החיוני לתפקוד הגוף. הוא מורכב מחומצות אמינו.

חלבון ניתן למצוא בבשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב וקטניות. חלבון הוא רכיב תזונתי חשוב מכיוון שהוא עוזר לבנות ולתקן רקמת שריר. חלבון גם עוזר לווסת הורמונים ואנזימים בגוף.

יש 20 גרם חלבון בביצה קשה אחת.

חלבון הוא מקרו-נוטריינט שנמצא בכל היצורים החיים. זהו רכיב תזונתי חיוני, מה שאומר שאנו זקוקים לו כדי לחיות. חלבון מורכב מחומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החיים. ישנם 20 סוגים שונים של חלבון, כאשר הנפוצים ביותר הם בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב.

ישנם שני סוגים עיקריים של חלבון – מלא וחסר. חלבונים מלאים ניתן למצוא במקורות מן החי כגון בשר ודגים וחלבונים לא מלאים ניתן למצוא במקורות צמחיים כגון שעועית או עדשים.

מבוא

כמות החלבון בביצה קשה תלויה בגודל הביצה ובמשך הזמן שבו היא מבושלת.

יש 6 גרם חלבון בביצה קשה גדולה, ו-3.5 גרם בביצה קשה קטנה.

ביצים הן מקור טוב לחלבון וניתן לאכול אותן במספר דרכים. הביצים שאנו אוכלים היום אינן כמו שהיו לפני שנים.

ביצים היו מזון בסיסי במשך מאות שנים והן נצרכו על ידי תרבויות רבות ברחבי העולם. תושבי רומא העתיקה אכלו ביצים כחלק מהתזונה היומית שלהם, בעוד שהסינים אכלו אותן לארוחות בוקר, צהריים וערב. ביצים נאכלות גם בחלקים רבים של אפריקה כאשר כמה שבטים אוכלים ביצה או שתיים כל יום.

כיום משתמשים בביצים בכל דבר, מעוגות ועד מנות פסטה ועד המבורגרים ואפילו גלידה! הם יכולים להיות קשים, מטוגנים, מבושלים או מקושקשים – אין גבול לאופן שבו אתה יכול ליהנות מהמרכיב הרב-תכליתי הזה!

ה-USDA ממליץ למבוגרים לצרוך חמש עד שש מנות (או כשבע אונקיות) חלבון ליום ממגוון מקורות כמו בשר ושעועית. ביצה קשה אחת מכילה כשישה גרם (ג) חלבון –

מקורות חלבון ותכולת החלבון שלהם

ביצה קשה היא מקור מצוין לחלבון. הוא מכיל כ-6 גרם חלבון, שהם רק מעט פחות מ-8 הגרם בביצה מבושלת.

התוכן בחלק זה יעזור לכם להבין כמה חלבון יש בביצה קשה ואת מקורות החלבון השונים העומדים לרשותכם.

תכולת החלבון בביצים היא כ-12% מזו של ביצה שלמה.

ביצים הן גם מקור טוב לכולין, ויטמין A, ויטמין D, ריבופלבין, סלניום ויוד.

לביצים יש את תכולת החלבון הגבוהה ביותר לגודל מנה מבין כל שאר קבוצות המזון.

אין תשובה אחת לכמה חלבון יש בביצה כי זה תלוי איך הביצה בושלה.

איך להשיג מספיק חלבון בלי לאכול בשר

בחלק זה, נחקור את היתרונות של קבלת מספיק חלבון מבלי לאכול בשר.

אכילת תזונה עשירה בחלבון לא רק טובה לבניית שרירים, היא גם יכולה לעזור בירידה במשקל ולמנוע אוסטיאופורוזיס. עם זאת, יש אנשים שבוחרים להימנע מבשר מכיוון שהם מאמינים שהוא לא בריא או שיש בו יותר מדי קלוריות. במאמר זה נבדוק כמה חלבון יש בביצה קשה והאם ביצים הן מקור טוב לחלבון או לא.

ביצים הן אחד ממקורות החלבון הפופולריים ביותר בעולם והן נאכלו על ידי בני אדם במשך מאות שנים. הם מקור מצוין לחלבונים מלאים מה שאומר שהם מכילים את כל תשע חומצות האמינו החיוניות שהגוף שלנו צריך כדי לתפקד כראוי. ביצה אחת גדולה מכילה כשישה גרם חלבון איכותי וכן רכיבי תזונה נוספים כמו ברזל, אבץ וויטמין D3.

חשוב לקבל מספיק חלבון כדי להישאר בריא. חלבון הוא מאקרו-נוטריינט המספק אנרגיה ומסייע בבניית מסת שריר. אבל לא כל מקורות החלבון נוצרים שווים. במאמר זה, נחקור את היתרונות של מקורות חלבון מהצומח וכיצד הם יכולים לעזור לך לעמוד בדרישות היומיומיות שלך מבלי לאכול בשר או לצרוך מוצרים מן החי.

מקורות חלבון מהצומח הם אלטרנטיבה מצוינת למי שרוצה להפחית את צריכת הבשר או להימנע ממנו לחלוטין. הם מספקים חומצות אמינו שהגוף צריך, אבל הם מכילים גם הרבה סיבים וחומרים מזינים אחרים החיוניים לבריאותכם.

ישנן אפשרויות רבות על בסיס צמחי, אבל כמה מהפופולריות ביותר כוללות שעועית, עדשים, קינואה, אגוזים וזרעים, מוצרי סויה כמו טופו וטמפה, ירקות כמו ברוקולי וכרובית, דגנים כמו שיבולת שועל ואורז חום, פירות כמו בננות. ואבוקדו וכן חלופות חלביות כמו חלב שקדים או חלב סויה.

דילוג לתוכן