לכו, רוצו, רכבו! אימון אירובי

מה אם היו אומרים לכם שפעילות גופנית תוכל לשפר את המטבוליזם שלכם, להפחית את לחץ הדם ולשפר את תפקוד מערכת הלב? למרות שאנחנו לא מכירים אתכם, אנחנו מנחשים כי הייתם “קופצים על המציאה” ומתחילים להתאמן. אימון אירובי הוא ההוכחה כי אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל להתאמן, שכן הוא מומלץ לכל אחד ובכל גיל! אתם עוד כאן? צאו להתאמן!

אימון אירובי – הצעות למספר אימונים חווייתיים ויעילים!

דבר אחד אפשר לומר בוודאות על האימונים האירוביים: ישנם המון סוגי אימונים, כך שהתירוץ “אני לא מוצא אימון שאני אוהב”, לא תופס במקרה הזה. מצאו לעצמכם את האימון שמצית בכם תשוקה, מעורר את המוטיבציה שהייתה רדומה וצאו להתאמן! אז איזה אימון עשוי להתאים לכם?

  • רכיבה על אופניים – מדובר על אחת הפעילויות האירוביות המומלצות והמהנות ביותר! היתרון האדיר שברכיבה על אופניים הוא היכולת לטייל ולגמוע נופים מרהיבים תוך כדי פעילות גופנית. באפשרותכם לבחור היכן לרכב ועם אילו אופניים: רכיבת שטח, רכיבת כביש או רכיבה עירונית, כמו גם רכיבה על אופני ספינינג בחדר הכושר. 
  • הליכה וריצה – אין ברשותכם אופניים ואינכם מעוניינים להשקיע כספית ברכישתם? צאו להליכה או ריצה. מובן כי לריצה ישנו יתרון ברור על פני ההליכה בכל הקשור לשריפת קלוריות ושומנים. 
  • אימון זומבה – אי אפשר לדבר על אימון אירובי מבלי לדבר על אימון הזומבה. תחילה, האימון מותג כ”אימון לנשים”. כיום, ניתן לראות בחוגים אלו גם לא מעט גברים ולא ממש במקרה. שעת ריקוד אינטנסיבית יכולה לשרוף כ-600 (!) קלוריות בממוצע. 

תדירות האימונים המומלצת – מה חשוב לדעת?

בעוד כולם מכירים בחשיבותם של האימונים האירוביים, לא כולם מודעים לתדירות המומלצת לביצועם. זהו המקום להדגיש: כשם שסוג האימון ואיכות הביצוע משפיעים על האפקטיביות, כך גם תדירות. כלומר, מספר הפעמים בשבוע שמתאמנים. אז מהן ההמלצות?

  • המינימום המומלץ לאימון אירובי הוא כ-3 פעמים בשבוע. ההמלצה הזו חלה גם על אלו מכם שרק מתחילים להתאמן/חוזרים אחרי תקופה ארוכה של מנוחה. רמת הקושי של האימון בשליטה מלאה שלכם, שכן באפשרותכם לקבוע לאילו מרחקים תלכו/תרצו, כמה קילומטרים תרכבו וכיוצא בזה.
  • חשוב לאתגר את הגוף ו”להפתיע” אותו עם הגדלת מספר האימונים השבועי והעלאת רמת הקושי של האימונים. לדוגמא: בחודש הראשון לאימונים רוצו 3 ק”מ שלוש פעמים בשבוע. בחודש השני לאימונים רוצו 4 קילומטרים בכל אימון, 4 פעמים בשבוע. 

3 דגשים חשובים לפני שאתם מתחילים להתאמן

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, אנו שמחים לשתף אתכם ב-3 טיפים חשובים שעשויים להעצים את חוויית האימון ואת מידת האפקטיביות שלו לטווח הקצר והארוך:

  • הגדירו מטרה – להתאמן כי “צריך להתאמן” זו אפשרות. להתאמן כשיש לכם מטרה מול העיניים? אפשרות טובה יותר. הצמידו לאימון האירובי שלכם מטרה ברורה – היא תהיה דלק המוטיבציה שלכם ותאפשר לכם להתמיד בכל האימונים! המטרה יכולה להיות שמירה על אורח חיים, שריפת שומנים וירידה במשקל, שיפור המטבוליזם ועוד.
  • התמדה, התמדה ושוב התמדה – תופתעו בעצמכם לגלות כמה אימונים אירוביים מתגמלים. עם זאת, התגמול מותנה בדבר אחד קטן: התמדה. אל תצפו שאימון אירובי פעם בשבועיים יחולל שינוי בחייכם (כלומר, אתם יכולים לצפות, אך הציפייה ככל הנראה לא תממש). בנו לעצמכם תוכנית אימונים הכוללת X אימונים בשבוע והתמידו בהם!

הקשיבו לגופכם – פעמים רבות, כשמתחילים להתאמן לא ממש סופרים את הגוף, אלא אך ורק את המטרה (“לא מעניין אותי שהשרירים כואבים לי, יש לי מטרה לכבוש!”). חשוב מאד שתטפחו הקשבה לגוף שלכם, ושתעניקו לו הפוגה כשהוא צריך אותה. חלק בלתי נפרד מאימונים, גם כשמדובר על אימון אירובי, הוא מנוחה. היא מסייעת להתאוששות, שיקום ובנייה של השרירים ומשמרת את להבת המוטיבציה בוערת.

דילוג לתוכן