מריצה ועד סחיבת צמיגים – על אימוני הקרוספיט

אימוני קרוספיט דורשים מכם המון, אך בעיקר מבקשים מכם לשכוח את כל מה שהכרתם וחשבתם על אימונים! לא אחת נאמר כי ההכנה הטובה ביותר לקראת אימוני הקרוספיט, היא דווקא ההכנה המנטלית. לרוב, המוטיבציה שמניעה אנשים להתאמן בקרוספיט היא הרצון לנצח – אחרים ואת עצמם, להתגבר על חסמים מחשבתיים ולמתוח את קצה גבול היכולת. אימוני קרוספיט רחוקים מלהיות פשוטים, הם מפגישים אתכם עם אתגרים והצלחה בהם מותנית בכושר טוב ובחוזק מנטלי. 

איך בנויים אימוני הקרוספיט?

ראשית, חשוב להדגיש: תנאי סף להצטרפות לקבוצת קרוספיט הוא כושר טוב. האימונים אינם מתאימים לאנשים המחליטים כי “הגיע הזמן להתאמן”, אלא לאנשים שנמצאים בתנועה ויכולים להתמודד עם האינטנסיביות והדרישות הגופניות. אמנם ישנה קבוצת מתחילים של קרוספיט, אך גם היא דורשת בכושר גופני מרשים. 

האימונים בנויים בצורה של מעבר בין תחנות שונות, כאשר כל תחנה מציבה בפני המתאמנים אתגר שונה. התמדה באימונים משפרת את הכושר הגופני, תורמת לשריפת שומנים, לחיטוב הגוף, לגמישות ואפילו לשיווי המשקל. כל אימון מפגיש את המתאמנים עם מגוון תרגילים, ביניהם:

  • טיפוס על חבלים
  • עבודה עם משקולות יד
  • ריצה 
  • שכיבות סמיכה
  • הרמות משקלים כבדים
  • עמידות ידיים ועוד…

לפני אימון הקרוספיט הראשון – איך נערכים ומה בעיקר חשוב?

החלטתם להצטרף לקבוצת קרוספיט? רגע לפני שאתם לוקחים נשימה, מחממים את הגוף ויוצאים לאימון הראשון שלכם, חכו. אנחנו שמחים לחלוק אתכם מספר טיפים שיסייעו לכם בבחירת מועדון האימונים, ולא רק:

  • מדריך בעל הכשרה מתאימה – לא כל מאמן כושר יכול לאמן בקרוספיט. מדובר על שיטת אימונים ספציפית שבכדי לאמן בה, נדרש ידע רב וניסיון באימונים. תנו עדיפות ברורה למאמן שבעצמו התנסה בקרוספיט, ולא למאמן שרק למד את השיטה. 
  • דעו לקראת מה אתם הולכים – ברשת ישנם שלל סרטונים מאימוני קרוספיט. לפני האימון הראשון שלכם, צפו בקטעים מאימונים. המטרה היא לטשטש את חוסר הוודאות באשר לאופי האימון, ובעיקר לעורר בכם ציפייה לקראתו. 
  • הגיעו לאימון ניסיון – אם תחילה אימוני הקרוספיט היו “מחתרתיים”, הרי שכיום ישנם שלל מועדונים המתמחים ספציפית בקרוספיט. המאמן משפיע בצורה ישירה על חווית האימון, מידת ההתמדה ורמת המוטיבציה. מסיבה זו, מומלץ לכם בחום להגיע לאימון ניסיון לפני שאתם מתחייבים למועדון מסוים. אימון הניסיון גם יעניק לכם “טעימה” מהאימון ומידת התאמתכם אליו, אך בעיקר יאפשר לכם להכיר את גישתו של המאמן, מידת הגיבוש של הקבוצה, אבזור הסטודיו וכיוצא בזה.
  • התחילו בהתחלה – גם אם אתם מעידים כי אתם בכושר מצוין, התחילו את אימוני הקרוספיט שלכם בקבוצת מתחילים. אלו מכם החוששים כי האימון יהיה קל ולא מאתגר, יכולים להסיר כל דאגה מליבם. שימו לב כי עם הצטרפותכם לקבוצת המתחילים, יומלץ לכם על 2-3 אימונים בשבוע.
  • קבוצה היא חלק מהעניין – גם אם עד כה התאמנתם בפורמט של 1 על 1, כעת מומלץ לכם להצטרף לקבוצה ולא להתאמן לבד. אמנם ישנם מאמנים המציעים אימון אישי, אך בקרוספיט ישנו ערך רב לקבוצה ולאווירת האימון. נוכחות של מתאמנים נוספים תדרבן אתכם, תעורר בכם תחרותיות (בריאה כמובן) ואפילו תלמד אתכם. 
  • גודל הקבוצה – ההמלצה הראשונה היא להתאמן בקבוצה. וההמלצה השנייה? להתאמן בקבוצה קטנה עם עד 10 מתאמנים, בעיקר כשאתם מתאמנים בקבוצת מתחילים. בכל סוג של אימון, קל וחומר כשמדובר על קרוספיט, חשוב מאד שהמאמן ינחה וידייק אתכם בביצוע התרגילים. המוטיבציה העיקרית היא למנוע מצב של פציעות עקב ביצוע שגוי של תרגילים. צאו לדרך!
דילוג לתוכן