כבר זמן רב שאתם רוצים להשיל את הקילוגרמים העודפים שמציקים לכם? אתם מתכננים להתחיל תהליך חיטוב ורוצים לשרוף ביעילות את השומן? בדיקת BMR חיונית גם לכם! תוצאת ה-BMR האישי שלכם, תאפשר לכם להיערך נכון קלורית לקראת תהליכי שמירה, עלייה וירידה במשקל.  

התוצאה המתקבלת מבדיקת ה-BMR, משקפת את סך הקלוריות שהגוף זקוק לו בכדי לשמור על תפקוד. בכדי ש”המכונה” החשובה – גופכם, תתפקד ללא הפרעות, עליכם לדעת מהי האנרגיה המינימלית הנדרשת לה. גם פעולות שאינכם מעלים על דעתכם, מותנות באנרגיה: מקריאת ספר בישיבה בחצר ועד מנוחת הצוהריים שלכם. 

כמו כן, תוצאות הבדיקה מעניקות אינדיקציה איכותית לדיאטניות ותזונאיות ספורט, באשר לסך הקלוריות היומי הנכון לכם. מסיבה זו, תפריטים מותאמים תמיד באופן אישי, זאת משום שלכל אדם נתונים פיסיים שונים. בדיקת ה-BMR יכולה להתבצע על ידכם עצמאית באחד מהמחשבונים הזמינים ברשת. אפשרות נוספת היא לתאם פגישה עם תזונאית/דיאטנית, שמלבד בדיקת ה-BMR גם תבנה בעבורכם תפריט תזונה אישי.

אתם יושבים ברגע זה? תתפלאו, אך אתם שורפים קלוריות

רבים סבורים, וגם בצדק, כי שריפת הקלוריות מתבצעת בהכרח בזמן פעילות אקטיבית: במהלך רכיבה על אופניים למקום העבודה, עם הצעידה מהבית אל גן הילדים, בזמן ריצת ערב בטיילת וכן הלאה. אולי תופתעו, אך גם בזמן מנוחה, כשאתם במצבי מנוחה סטטיים, הגוף שלכם שורף קלוריות. כשאתם יושבים במשך שעות מול המחשב, צופים בסרט בקולנוע, נוסעים ברכת ואפילו כשאתם ישנים – מתבזבזת אנרגיה וקלוריות “נשרפות”.

“אני נכנס לתהליך חיטוב. כמה קלוריות עליי לצרוך ביום?”

נתחיל בדבר החשוב ביותר: לכל אדם תומלץ כמות קלוריות אחרת ואת זה חשוב לזכור. ולכן, גם אם אתם מקבלים המלצה מחבר טוב על תפריט (“אתה לא מבין איזה תפריט התזונאית בנתה לי! תראה כמה ירדתי!”), סרבו בנימוס. תפריט שהאיץ תהליך הרזיה/שריפת שומן אצל אחד, עלול לגרום לעלייה במשקל אצל אחר. 

ובכל זאת, כמה קלוריות דרושות לכם בכדי לשרוף שומן לטובת חיטוב או ירידה במשקל? המטרה היא להגיע למצב שבו אתם מכניסים פחות ומוציאים יותר. בכל הקשור להתנהלות כלכלית לדוגמא, ההמלצה הניתנת לכם היא הפוכה (להכניס יותר ולהוציא פחות). מנגד, מאזן קלורי שלילי הוא המפתח לירידה במשקל/שריפת שומנים וחיטוב. לדוגמא: במידה ואתם מכניסים לגוף 1800 קלוריות אך שורפים 2500 קלוריות, מאזנכם מעולה ואתם מתקדמים אל עבר מטרותיכם. 

“כל כמה זמן כדאי לחדש את בדיקת ה-BMR?”

שאלה מצוינת. הנתונים לפיהם מבוססת בדיקת ה-BMR הם מין, גיל ומשקל. כלומר, ישנם שני משתנים דינאמיים – אחד יותר ואחד פחות: הגיל והמשקל. כשנתונים אלו משתנים (למשל, כשאתם גדלים בשנה או עולים/יורדים במשקל), גם תוצאת ה-BMR משתנה. לכן, ההמלצה היא לבצע את הבדיקה אחת לשנה, ובהתאם להעריך מחדש את כמות הקלוריות היומית המומלצת לכם. 

דילוג לתוכן