סולדים מאירובי? כך תתחילו לרוץ (ולאהוב את זה!)

העולם מתחלק לשניים: אנשים שריצה היא הפעילות הגופנית האהובה עליהם, ואלו שריצה היא הפעילות האחרונה שהם ירצו לבצע. במידה ואתם משתייכים לקבוצה השנייה, חכו לפני שאתם מרימים ידיים! כידוע, סוד הקסם להצלחה והתמדה בפעילות גופנית הוא לאהוב את הפעילות שאתם עושים. האם פעילות אירובית מסוג ריצה, שעד כה השתדלתם להימנע ממנה מסיבותיכם, עשויה להפוך לפעילות הפייבוריטית שלכם? אולי תופתעו, אך כן.  אם גם אתם רוצים להתחיל לרוץ (ובעיקר – להתחיל לאהוב לרוץ) ולא יודעים איך, נסו לרוץ עם הטיפים הבאים. 

חכו עם המרתון והתחילו בקטן

ריצה נחשבת לאחת הפעילויות המתגמלות ביותר: ככל שתתמידו, כך הגוף שלכם יתמסר למרחקים ארוכים יותר, תוך שהריצה תהיה “חלקה” וגמישה יותר. לרוב, אנשים שאינם רצים בדרך כלל, מתחילים בגדול: הם יוצאים לקטעי ריצה ארוכים יחסית שמספקים להם המון דברים, רק לא הנאה: כאבי גב, כאבי ברכיים ושרירים תפוסים. ולכן, ההמלצה אליכם היא להתחיל בקטן: רוצו למרחקים קצרים (100 מטר), או שלבו בין הליכה מהירה לריצה בקטע קצר יחסית (3 ק”מ לדוגמא). אימון אירובי, לרבות ריצה, מאופיין במאמץ גופני רב, לאורכו מופעלות קבוצות שרירים רבות. אפשרו לגופכם להסתגל לפעילות האירובית, וזכרו כי דרך המבוססת על צעדים קטנים מובילה ליעדים גדולים.

ריצה בפארק עדיפה על ריצה בהליכון 

הבעיה של מתאמנים רבים עם אימון אירובי כדוגמת ריצה, היא האופי המונוטוני שלה. בעת שרצים על הליכון בחדר הכושר, לא רק הפעילות מונוטונית אלא גם התפאורה שעוטפת אתכם. ולכן, בתור התחלה (וכל עוד תרצו, גם בהמשך), מומלץ מאד לצאת לרוץ תחת כיפת השמיים (כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת). הנוף המתחלף בריצה יתרום לחוויית ריצה דינמית ומהנה! מובן כי על מנת להעצים את החוויה, כדאי לבחור בלוקיישנים מרהיבים כדוגמת טיילת עירונית, חוף הים, פארק גדול וכיוצא בזה.

לרוץ לבד? אפשרות. לרוץ עם חבר? אפשרות טובה יותר

דבר נוסף שתוכלו לעשות על מנת “להקליל” אימון אירובי: לצאת לרוץ עם חבר קרוב, בן משפחה או בן/בת זוג. ריצה נחשבת לפעילות “בודדת” למדי, שכן היא אינה מבוססת על אינטראקציה ספורטיבית עם מתאמנים אחרים (כמו בכדורגל, כדורסל ואימוני כוח שונים). עם זאת, אין זה אומר שאתם צריכים לבצע אותה בהכרח לבד. הפכו את הריצה שלכם לחברתית יותר, כזו שאפילו נוכח בה אלמנט של בילוי. נעים יותר, מעצים יותר וממלא יותר לרוץ עם אדם שאתם אוהבים!

יוצאים לרוץ לבד? רק עם מוסיקה

הריכוז והביצועים שלכם טובים יותר כשאתם רצים לבד? צאו לרוץ עם אוזניות ונגן מוסיקה (שכבר מובנה כמובן במכשיר החכם שלכם). כאמור, ריצה סובלת מ”מונוטוניות” שעלולה להקשות על ההנאה ממנה וכך גם על ההתמדה בה. אז הריצה אולי מונוטונית, אך המוסיקה לה תאזינו תוסיף אלמנט של דינמיות, קצב והמון אנרגיה! טיפ אליכם: טרם יציאתם לריצה, בנו לעצמכם רשימת השמעה של מוסיקה שאתם אוהבים. אין לכם מושג כמה אנרגיה היא תזרים בגופכם…

הזכירו לעצמכם מהי מטרת האירובי שלכם

ישנן מוטיבציות שונות לריצה: החל מהפגת מתחים, דרך שיפור התפקוד הגופני ועד הרזייה. חשוב מאד שכל פעילות גופנית שאתם מבצעים (במקרה הזה, ריצה), תשודך למטרה שאתם רוצים לכבוש. בעת שידוע לכם מהו היעד אליו אתם רוצים להגיע, תהפכו אוטומטית מחויבים יותר לדרך. אם ניקח לדוגמא מטרה של הרזיה, הרי שהריצה תתרום לשריפת קלוריות, לגירעון קלורי וכך לירידה במשקל. בעת שתהיו עדים להשפעתה האדירה של הריצה עליכם, תרצו להמשיך ולטפח אותה. ובכדי להיות עדים להשפעתה החיובית על גופכם? אין לכם ברירה אלא פשוט להתחיל לרוץ!

דילוג לתוכן