קפיצה על חבל איך היא עוזרת להוריד במשקל

אם אתם זוכרים את הקפיצה על חבל בבית הספר סביר להניח שיעלה על פניכם חיוך, אבל לקפיצה על חבל יש יתרונות רבים בשמירה על כושר וחיטוב הגוף.

קפיצה על חבל יכולה עזור לנו לשפר את רמת הכושר הכללית שלנו ולתמוך תוך כדי בירידה במשקל. וכל זה תוכלו לנהל בשיגרת אימונים טובה ובריאה ע”י 10 עד 30 דקות ביום אימון ותוכלו להנות מתוצאות מעולות, בלי להחזיק ציוד אימון יקר בבית ולהתאמן בכל מקום ובכל זמן.

אז איך בכלל קפיצה על חבל עוזרת לנו בהורדה במשקל ?

קפיצה בחבל מאופיינת בדופק לב גבוה ושריפת קלוריות. האימון נמשך בין 10-30 דקות תלוי ברמת הכושר שלכם, תורם רבות לשיפור סבולת לב ריאה, שיפור ביכולת אירובית והשפעה חיובית על מערכת השלד שלנו, שיפור משמעותי של הקואורדינציה שלנו, חיזוק שרירי הליבה וחיזוק הכתפיים והרגלים וחשוב לא פחות הורדה במשקל.

למה כדאי לקפוץ על חבל ?

נתחיל בזה שזה זול. קפיצה על חבל לא מצריכה מאיתנו ציוד ספורט מתקדם או יקר, כדי להגיע לאימון כל מה שצריך זה חבל קפיצה שניתן למצוא בכל חנות ספורט החל מ 49 ש”ח לחבל ועד 460 ש”ח לחבל.
לרוב מומלץ למי שמתחיל, להתחיל עם חבל שנותן פידבק שיש לו משקל.

איפה נתאמן?

אז כפי שאתם יודעים וזוכרים קפיצה על חבל ניתן לעשות בכל מקום ובכל זמן והכי חשוב תוכלו לקחת אותו איתכם לכל מקום, כולל לחופשה, כדי לשמור על שגרת האימונים שלכם.

איך מתחילים קפיצה על חבל ?

אז למי שעדיין לא ניסה לקפוץ בחבל, או קפץ ממש מזמן בערך בגיל 6, חשוב להיכנס לזה בהדרגה ולהקשיב לגוף. במידה וכואב יש לעצור ולהתייעץ עם רופא.
אבל במידה והאימון מתחיל ואתם מרגישים מעולה, חשוב להתחיל בהדרגה ולאט. ראשית קפצו עם שתי רגליים תקופה, ורק לאחר מכן תנסו רגל רגל ואז קפיצה עם רגלים גבוהות וכמובן ניתן לשלב קפיצה כפולה.

חימום לפני קפיצה על חבל

אז לפני שמתחילים פעילות אינטנסיבית, חשוב לעשות חימום כדי לא לפגוע בגוף.
חימום מומלץ הוא מתיחות של הגוף החל מהרגלים, ידיים וגב כדי שלא יתפסו לנו השרירים במהלך הפעילות. וכמובן גם אחריה חשוב לצנן את הגוף בצורה זהה.
חשוב לזכור, עם התמדה בפעילות תוכלו להנות מחיטוב ופעילות מהנה.

אימון לדוגמא של קפיצה על חבל וקהילה מדהימה jump rope dudes

אימון 10 דקות למתחילים על קפיצה בחבל

אימון נוסף לשריפה של 500 קלוריות מקפיצה על חבל

אימון נוסף לשריפה של 600 קלוריות מקפיצה על חבל

דילוג לתוכן