תפריט דיאטה ללא פחמימות וסוכרים

מתאר את חשיבותה של תזונה מאוזנת

תזונה מאוזנת היא המפתח לחיים בריאים. הוא מורכב מהכמות הנכונה של חלבונים, פחמימות וסוכרים. תפריט דיאטה ללא פחמימות וסוכרים יכול להיות קשה למצוא עם כל סוגי המזון הקיימים בשוק.

בחלק זה, נבחן כמה דרכים להפוך את תפריט הדיאטה שלך ללא פחמימות וסוכרים למזין וטעים יותר.

הדיאטה ללא פחמימות וסוכרים היא תוכנית הרזיה שנועדה לעזור לאנשים לרדת במשקל על ידי אכילת מזונות דלים בסוכר ופחמימות. דיאטה זו ידועה גם בשם הדיאטה הקטוגנית, מה שאומר שהיא נועדה להכניס את הגוף שלך למצב של קטוזיס.

בחלק זה נדבר על החשיבות של תזונה מאוזנת, הנחיות אכילה בריאה ופירמידת המזון.

תזונה מאוזנת: תזונה מאוזנת צריכה לכלול את כל סוגי קבוצות המזון: חלבונים, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים. תזונה מאוזנת יכולה לעזור לך לשמור על משקל תקין ולקבל את כל אבות המזון שהגוף שלך צריך כדי להישאר בריא.

הנחיות אכילה בריאה: ישנן הנחיות רבות לתזונה בריאה שיכולות לעזור לך לשמור על אורח חיים בריא. לדוגמה, פעל לפי הטיפים הבאים: 1) אכל פחות משעתיים לפני השינה; 2) לאכול ארוחת בוקר כל יום; 3) שתו הרבה מים; 4) הגבל כמות גבוהה של סוכר

5 טיפים להפסקת סוכר שעבדו בשבילי ו-2 שלא

אני מכור לסוכר. אני אוהב סוכר. אני לא יכול לחיות בלעדיו. יש ימים שבהם לא הייתי אוכל שום דבר מלבד סוכר, ואז יש ימים שבהם הייתי אוכל הרבה אוכל בריא ועדיין משתוקק לסוכר.

עם זאת, בסוף 2017 החלטתי לוותר על כל סוגי הסוכרים למשך חודש כדי לראות אם זה משנה משהו במשקל ובמצב הבריאותי הכללי שלי. באופן מפתיע, זה קרה! תוך חודש אחד בלבד, התשוקה שלי לסוכר פחתה ב-50%, וזה היה דבר מדהים כי לפני הזמן הזה ניסיתי להפחית את צריכת הסוכרים שלי ללא הצלחה במשך שנים!

אני שמח לחלוק איתכם 5 טיפים שעזרו לי לצמצם במזונות מתוקים ו-2 טיפים שלא הועילו לי:

1) תכנון מראש – כשאתם מתכננים את הארוחות שלכם מראש, אתם לא צריכים לדאוג להתפתות לאפשרויות מזון לא בריאות כשאתם מרגישים רעב או חסר אנרגיה.

5 טיפים שיעזרו לך לעמוד בתוכנית הדיאטה שלך ולהשיג את המטרות שלך

אם אתם מחפשים תפריט דיאטה ללא פחמימות וסוכרים, יש כמה טיפים שתוכלו לעקוב אחריהם. טיפים אלו יעזרו לך לדבוק בתוכנית הדיאטה שלך ולהשיג את המטרות שלך.

1. תכננו מראש: אחד הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע להקפדה על הדיאטה שלכם הוא קיום תוכנית. אתה תמיד צריך לדעת מה אתה הולך לאכול לפני היציאה או כשאוכלים בבית. זה יעזור לך להימנע מבחירה במזון גרוע, כמו גם להרגיש שאין לך אפשרויות זמינות לאכול.

2. היצמדו לחלבונים רזים: חלבון חיוני לירידה במשקל, לכן וודאו שהוא מהווה מוקד של תפריט הדיאטה שלכם ללא פחמימות וסוכרים. ישנם חלבונים רזים רבים זמינים, כולל חזה עוף, חזה הודו, דגים, ביצים ושעועית/עדשים שניתן להשתמש בהם בסלטים או בכריכים במקום לחמים או מזונות אחרים המבוססים על פחמימות כמו פסטה או אורז.

3) אכלו הרבה ירקות: ירקות

אכילה בריאה תהיה טעימה עם מתכונים דלי פחמימות

תפריט דיאטה ללא פחמימות וסוכרים הוא דיאטת תזונה בריאה שאינה כוללת פחמימות, סוכרים ומזונות אחרים עתירי פחמימות.

דיאטה דלת פחמימות היא לא רק ירידה במשקל. זה יכול לשמש גם כדי לנהל סוכרת, לשפר את בקרת הסוכר בדם, להפחית דלקת ולעזור במצבים בריאותיים כרוניים אחרים.

דיאטה דלת פחמימות יכולה להיות טעימה אם יודעים לבשל אותה נכון. מתכונים דלי פחמימות מורכבים בדרך כלל ממזונות כמו בשר, דגים, ביצים, ירקות ושומנים בריאים כמו שמן זית או שמן קוקוס.

פחמימות הן סוג של מאקרו-נוטריינט שנמצא במזונות רבים. בתזונה המערבית, רוב הפחמימות מגיעות מחיטה, תירס, אורז ותפוחי אדמה. פחמימות מספקות 4 קלוריות לגרם וניתן לסווג אותן כפשוטות או מורכבות. לפחמימות פשוטות יש מולקולת סוכר בודדת או כפולה כמו סוכרוז או פרוקטוז. פחמימות מורכבות מכילות יותר משתי מולקולות סוכר וניתן למצוא אותן במזונות כמו קטניות, דגנים מלאים וירקות.

סוכר הוא רכיב תזונתי חשוב לייצור אנרגיה אך כמות גדולה מדי עלולה להוביל לעלייה במשקל, השמנה וסוכרת. סוכר הוא גם ממכר וזו הסיבה שקשה לאנשים מסוימים לחתוך אותו לגמרי מהתזונה שלהם.

המתכונים דלי הפחמימות המוצגים בסעיף זה הם כולם חלופות בריאות שיעזרו לך להישאר רזה ועדיין לאכול אוכל טעים!

דילוג לתוכן