תפריט תזונה בריאה

1. הקדמה – מהי תזונה בריאה?

תזונה בריאה היא תזונה עשירה במזונות עשירים בחומרים מזינים, דלה בשומנים לא בריאים, סוכרים ומלח, וכוללת שפע של פירות וירקות טריים.

מאמר זה יספק לכם היכרות עם תזונה בריאה וכן את היתרונות של אכילת תזונה בריאה.

מבוא:

תזונה בריאה היא אורח חיים המתמקד בצריכת מזון מזין על מנת לשמור על בריאות תקינה. לאדם שמקפיד על אורח חיים בריא יש סיכויים מוגברים לחיות זמן רב יותר ולהימנע ממחלות כרוניות כמו מחלות לב, סוכרת, השמנת יתר וכו’. תוכנית ארוחה מאוזנת צריכה לכלול את כל קבוצות המזון – פחמימות כגון דגנים, ירקות ופירות; חלבונים כגון בשר או שעועית; מוצרי חלב כגון חלב או יוגורט; שומנים כמו שמנים או מרגרינה; ויטמינים ומינרלים.

2. המזונות הטובים ביותר לאכול בזמן דיאטה

המאכלים הטובים ביותר לאכול בזמן דיאטה הם המזונות הדלים בקלוריות, עשירים בסיבים וחלבונים ובעלי אינדקס גליקמי נמוך.

יש הרבה דיאטות בריאות בחוץ, אבל לכולן יש דבר אחד במשותף – הן ממליצות לאכול דגנים מלאים (כמו אורז חום או קינואה), פירות וירקות, חלבונים רזים כמו עוף או דגים, ושומנים בריאים כמו אבוקדו.

אחת הדיאטות הפופולריות ביותר היא התזונה הים תיכונית. הוא מבוסס על אכילת דגנים מלאים, שמן זית כמקור השומן העיקרי, שפע של תוצרת טרייה ופירות ים ויין במידה.

פירמידת המזון היא מדריך המציג את מספר המנות המומלץ מכל קבוצת מזון שכדאי לאכול מדי יום.

המאכלים הטובים ביותר לאכול בזמן דיאטה הם אלו שדלים בסוכר ושומן. מזונות אלו יעזרו לכם להישאר שבעים יותר לאורך זמן וגם יספקו חומרים מזינים חיוניים.

אמנם אין דיאטה מושלמת, אבל אנשים מסוימים מוצאים שזה מועיל לעקוב אחר גישה מבוססת מאקרו-נוטריינטים. מאקרו-נוטריינט הוא כל חומר תזונתי שגופך זקוק לו בכמויות גדולות, כגון חלבון, שומן או פחמימות. פירוק מאקרו-נוטריינט יכול להיות מועיל אם אתה מנסה לרדת במשקל או אם יש לך סוכרת או מחלת לב.

3. הכינו את הכנת הארוחה בעצמכם

חלק זה עוסק בבישול ארוחות משלך ואי הסתמכות על מזון ארוז.

ההקדמה צריכה להזכיר שהרעיון העיקרי של סעיף זה הוא להכין את הארוחה שלך, לא להסתמך על מזון ארוז.

ערכת הכנת הארוחה מכילה את כל המצרכים וכלי הבישול הדרושים להכנת ארוחה בריאה.

יש הרבה יתרונות בהכנת ארוחות משלך. ראשית, זה חוסך כסף על אוכל. שנית, זה בריא יותר מאשר לאכול בחוץ, ושלישית, זה יכול להיות חסכוני יותר מקניית ארוחות מוכנות מראש מהמכולת.

4. רעיונות לארוחה בריאה לאנשים בדרכים

אנשים תמיד בדרכים ויכול להיות קשה למצוא ארוחות בריאות שמתאימות ללוח הזמנים שלהם. ארבעת הרעיונות הבאים לארוחות עשויים להיות בחירה טובה עבור אנשים שמנסים לאכול בריא אבל אין להם הרבה זמן לבישול.

1. עוטפים בחומוס, אבוקדו ועגבנייה: עטפו את מרכיבי הסנדוויץ’ האהובים עליכם בעטיפה מחיטה מלאה והביאו עמכם כמה קרקרים או צ’יפס מדגנים מלאים לתוספת קראנץ’.

2. פרוזן יוגורט: פרוזן יוגורט עשיר בחלבון ודל בסוכר, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים להישאר שבעים לאורך היום מבלי לאכול יותר מדי קלוריות.

3) שייק חלבון: שייק חלבון הוא דרך קלה להשיג את כל אבות המזון שאתה צריך בבת אחת מבלי לתפוס יותר מדי מזמנך בבוקר או בהפסקת הצהריים.

4) חביתה ירקות: חביתות ירקות הן ממלאות ומזינות, מכיוון שהן כוללות ביצים, ירקות, גבינה ולפעמים

5. איך לחסוך זמן וכסף על אכילה בריאה

חסוך זמן וכסף על תזונה בריאה עם חמשת הטיפים הבאים:

1. תכננו את הארוחות וקנו בהתאם

2. מבשלים בתפזורת כדי לחסוך זמן

3. ערכו רשימה של מה שאתם צריכים כדי לא לקנות שום דבר נוסף

4. קנו במכולת בתדירות נמוכה יותר

5. קנו מזונות בריאים יותר וזולים יותר

הדרך הטובה ביותר לחסוך כסף על אוכל בריא היא לקנות בכמויות ולבשל בבית. זה גם יעזור לחסוך זמן ואנרגיה מכיוון שלא תצטרך לדאוג לבישול כל ערב.

לאכול בחוץ יכול להיות יקר, אבל זה לא אומר שאתה לא יכול לאכול בריא כשאתה אוכל בחוץ. ישנן דרכים רבות לאכול בריא במסעדות. לדוגמה, הזמינו סלט ללא רוטב או בקשו תוספת של ירקות מאודים במקום צ’יפס עם הארוחה.

דילוג לתוכן