תפריט דיאטה לתת פעילות בלוטת התריס

מהי בלוטת התריס ולמה זה חשוב?

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית בצורת פרפר בצוואר המייצרת הורמונים המווסתים את חילוף החומרים בגוף.

בלוטת התריס היא חלק מהמערכת האנדוקרינית ומייצרת הורמונים המווסתים את חילוף החומרים שלך. זה גם מווסת כמה מהר הגוף שלך משתמש באנרגיה, מייצר חלבונים ושולט עד כמה הגוף שלך רגיש להורמונים אחרים.

אם יש לך פעילות יתר של בלוטת התריס, זה יכול לגרום לתסמינים כמו ירידה במשקל, תיאבון מוגבר, דופק מהיר, הזעת יתר ויציאות תכופות. אם יש לך תת פעילות בלוטת התריס (היפותירואידיזם), זה יכול לגרום לתסמינים כמו עלייה במשקל, עייפות, עור יבש ונשירת שיער.

בלוטת התריס היא בלוטה בצורת פרפר בצוואר שמייצרת הורמונים השולטים באיזו מהירות הגוף משתמש באנרגיה, מייצרת יותר תאי דם אדומים ושולטת עד כמה הגוף רגיש להורמונים אחרים.

בלוטת התריס מייצרת תיוטרופין, הממריץ את הייצור של T3 ו-T4. שני ההורמונים הללו אחראים לשליטה בחילוף החומרים שלך. בלוטת התריס גם מייצרת קלציטונין, המשפיע על רמות הסידן בדם ועוזר לווסת את צמיחת העצם.

אדם עם פעילות יתר של בלוטת התריס יפיק יותר מדי משני ההורמונים הללו (T3 ו-T4). זה יכול להוביל לתסמינים כמו ירידה במשקל למרות תיאבון מוגבר; עלייה בקצב הלב; לחץ דם גבוה; עַצבָּנוּת; נִרגָנוּת; קשיי שינה (נדודי שינה); איבוד שיער; חולשת שרירים או נוקשות (במיוחד בצוואר או בגב העליון); דיכאון או אפילו מאניה

הקדמה – מהי בלוטת התריס וכיצד היא משפיעה על הגוף שלך?

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית בצורת פרפר בקדמת הצוואר המייצרת הורמונים המווסתים את חילוף החומרים. ההורמונים המיוצרים על ידי בלוטת התריס נקראים תירוקסין וטריודוטירונין.

הורמון בלוטת התריס מווסת את המהירות שבה הגוף שלך משתמש באנרגיה, מייצר חלבונים ושולט עד כמה תאי הגוף רגישים להורמונים אחרים. לאדם עם תת פעילות בלוטת התריס יש תת פעילות של בלוטת התריס, שעלולה לגרום לעלייה במשקל, עייפות, נשירת שיער, עור יבש, עצירות ודיכאון. פעילות יתר של בלוטת התריס היא כאשר בלוטת התריס שלך מייצרת יותר מדי הורמון ויכולה לגרום לירידה במשקל, דופק מהיר, עיניים בולטות

בלוטת התריס היא בלוטה קטנה בצורת פרפר בקדמת הצוואר. הוא מייצר הורמונים המווסתים את חילוף החומרים ואת רמות האנרגיה.

בלוטת התריס היא בלוטה קטנה בצורת פרפר בקדמת הצוואר. הוא מייצר הורמונים המווסתים את חילוף החומרים ואת רמות האנרגיה. המערכת האנדוקרינית מורכבת מבלוטות, או איברים, המפרישים חומרים הנקראים הורמונים לזרם הדם כדי לשלוט בתפקודים שונים בחלקים אחרים של הגוף שלך. בלוטת התריס אחראית על שחרור שני הורמונים חשובים: תירוקסין (T4) וטריודוטירונין (T3). שני ההורמונים הללו עוזרים לווסת תפקודים רבים בכל הגוף, כולל:

מטבוליזם – T4 מגרה את תאי הגוף שלך לייצר יותר אנרגיה מפחמימות, שומנים וחלבונים

משקל – T3 עוזר לשלוט באיזו מהירות או לאט אתה שורף קלוריות

דופק – T3 עוזר לשמור על פעימות הלב שלך בקצב קבוע

לחץ דם – T3 עוזר לשמור על לחץ הדם בשליטה

עור

מזון בריא לבלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית קטנה אך חשובה הממוקמת בקדמת הצוואר. הוא מייצר הורמונים המווסתים את חילוף החומרים ואת טמפרטורת הגוף שלנו. בלוטת התריס מגורה על ידי הורמון הנקרא תירוקסין, המיוצר על ידי בלוטת יותרת המוח במוח.

במאמר זה, נחקור כיצד ניתן להשתמש בדיאטה להורדת פעילות בלוטת התריס.

ישנם מזונות רבים שיכולים לעזור בהורדת פעילות בלוטת התריס כגון:

-ירקות ים כמו אצות, אצות וקומבו

-כרובית וברוקולי

-שיבולת שועל וקינואה

בלוטת התריס היא בלוטה קטנה בצורת פרפר בצוואר המייצרת הורמונים המווסתים את חילוף החומרים בגוף. בלוטת התריס מווסתת כמה מהר הגוף משתמש באנרגיה, מייצר חלבונים ושולטת עד כמה רקמות הגוף רגישות להורמונים אחרים.

הבעיה הנפוצה ביותר בבלוטת התריס היא פעילות יתר או תת פעילות של בלוטת התריס. זה יכול להוביל לתסמינים כמו עייפות, עלייה או ירידה במשקל, קשיי ריכוז, עור יבש, רגישות לטמפרטורות קרות ועוד.

חשוב לאנשים שיש להם פעילות יתר או תת פעילות של בלוטת התריס לאכול תזונה בריאה על מנת להפחית את הסיכון שלהם לפתח בעיות בריאות אחרות.

דילוג לתוכן